نگهداری

بهترین روش برای جلوگیری از کند شدن تیغه های خردکن و غذاساز

مهم ترین بخش هر دستگاه خردکن یا غذاساز تیغه آن است و بزرگ ترین نگرانی هر مصرف کننده کند شدن این تیغه ها می باشد.

هر چقدر هم تیغه های دستگاه شما مرغوب باشد بالاخره بر اثر خوردگی و سایش لبه های تیغه دچار فرسودگی شده و به مرور زمان کند می شوند.ولی با چند اقدام ساده هنگام و بعد از استفاده از دستگاه میتوانیم مانع بروز این اتفاق شویم.


در این مقاله قصد داریم ابتدا به دلایل کند شدن این تیغه ها بپردازیم و سپس راه هایی ساده اما اثر گذار در جهت جلوگیری از کند شدن تیغه و کاهش عمر مفید دستگاه خردکن یا غذا ساز شما ارائه دهیم.

عوامل موثر در کیفیت و طول عمر تیغه

1.جنس تیغه

اولین و مهم ترین عامل در اثر گذار در کیفیت و طول عمر تیغه جنس و آلیاژِ است که فلز تیغه را تشکیل میدهند.هرچه این فلز در برابر خوردگی و اکسید شدمن (اصطلاحا زنگ زدگی)مقاومت بالاتری داشته باشد طول عمر تیغه بیشتر بوده و فرسایش و کند شدن دیر تر اتفاق می افتد.

2.نوع برش تیغه

عموما تیغه هایی که در زمان تولید و برشکاری به صورت لیزری برش خورده و تیغه های آنها به صورت لیزری تیز میشوند به دلیل دقت بالای کار دستگاه های برش لیزری و یکدست بودن لیه تیغه تیغ بنا به تجربه و آزمایشات انجام شده این تیغه ها سخت تر و دیر تر کند میشوند.

3.ماده ای که به وسیله تیغه های دستگاه خرد میکنیم

یکی دیگر از موثر ترین عوامل در کند شدن تیغه دستگاه خردکن و غذاساز ماده ای است که به وسییله دستگاه خود خرد میکنیم.

هرچه موادی که دستگاه در حال خرد کردن آن می باشد خاصیت اسیدی بیشتری داشته باشد به موجب خوردگی که در لبه تیغه ایجاد می کند باعث میشود تا تیغه دستگاه زود تر کند شود.

حالا سوال اصلی اینجاست که چگونه مانع این فرسایش و کند شدن تیغه شویم؟

مهم ترین اقدامی که میتوان برای جلوگیری از کند شدن تیغه های خردکن و غذاساز انجام داد این است که بعد از هربار استفاده از دستگاه خردکن یا غذاساز بلافاصله تیغه را از دستگاه خارج کرده و آن را بشورید و سپس با یک دستمال تمیز تیغه های خود را خشک کنید. با این کار مانع از ایجاد خوردگی بر لبه ی تیغه های دستگاه به موجب باقی ماندن مواد غذایی بر روی تیغه میشوید و با خشک کردن تیغه مانع از زنگ زدن تیغه به موجب باقی ماندن طولانی رطوبت برروی تیغه میشوید.

 

اقدام بعدی نیز تا حدامکان اجتناب از خردکردن یا مخلوط کردن مواد غذایی اسیدی مثل لیمو ترش با دستگاه خردکن یا مخلوطکن است.زیرا همانطور که گفتیم خاصیت اسیدی باعث ایجاد خورئگی در لبه تیغه شده و باعث کند شدن تیغه میشود.لازم به ذکر است خرد کردن مداوم مواد غذایی اسیدی با دستگاه باعث این اتفاق میشود و اگر ماهی یک یا دوبار اتفاق بیفتد و بعد از استفاده نیز تیغه شسته شود مشکل ساز نخواهد شد.

 

با انجام این اقدامات هنگام و بعد از استفاده از دستگاه عمر مفید تیغه و دستگاه شما بالا رفته و شما میتوانید بدون هیچگونه نگرانی از بابت کند شدن تیغه های دستگاه با خیالی راحت از دستگاه خردکن یا غذاساز خود تا سالیان سال استفاده کنید.

ویژگی که محصولات آسان را متمایز می کند

تمامی تیغه های محصولات کارخانه آسان دارای تیغه هایی از جنس فنر فولاد بوده که هم در برابر خوردگی و هم در برابر شکنندگی به شدت مقاوم بوده و اگر پس از استفاده از دستگاه خردکن یا غذاساز اقدامات فوق را انجام دهید تیغه های دستگاه شما تحت هیچ عنوانی کند نمیشود و میتوانید با خیالی راحت و آسوده با استفاده از دستکاه خردکن یا غذاساز آسان سرعت کار خود را در آشپزخانه 2 برابر کرده و از کیفیت یک محصول با کیفیت ایرانی لذت ببرید.

جهت انتقال به فروشگاه محصولات آسان برروی عکس محصولات کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *